
Turisme Monòver tornarà a estar present un any més en la Fira Internacional de Turisme (FITUR), el major aparador turístic a escala nacional i internacional, amb una proposta centrada a posar en valor dos dels grans referents culturals i gastronòmics del municipi: la Setmana Santa de Monòver i el vi.
En aquesta edició, Monòver ha apostat de manera especial per la promoció de la seua Setmana Santa, declarada Festa d’Interés Turístic Internacional, com un dels principals reclams turístics. Amb aquest objectiu, es presentarà un vídeo promocional que s’estrenarà el dijous 22 a FITUR, “una peça audiovisual que mostra la riquesa patrimonial, l’emoció i la singularitat d’aquesta celebració tan arrelada a la localitat”, tal com han explicat des de l’àrea. L’objectiu és posicionar la Setmana Santa de Monòver en un context internacional i atraure visitants interessats en el turisme cultural i religiós.
Juntament amb esta important acció de promoció cultural, Turisme Monòver també posarà el focus en una altra de les grans riqueses del municipi: la seua gastronomia i, de manera especial, el vi. Durant la fira, a la qual assistiran les regidores María Amparo Maestre i Júlia Tortosa, es duran a terme dues cates de vi: una de Bodegas Monòver i una altra del Celler La Zafra, una excel·lent oportunitat per a donar a conéixer la qualitat, la tradició i la personalitat dels vins locals davant de professionals del sector turístic i públic especialitzat.
Segons ha remarcat María Amparo Maestre, regidora de Turisme, «la participació de Monòver en FITUR suposa una aposta ferma per la diversificació turística, combinant tradició, cultura, patrimoni i gastronomia, i reafirma el compromís de l’Ajuntament i de Turisme Monòver amb la promoció del municipi com a destinació turística de qualitat». En este sentit, ha subratllat que «apostar per la promoció turística és apostar pel desenvolupament econòmic i cultural del nostre municipi».
Per la seua banda, Júlia Tortosa, regidora de Cultura, ha assenyalat que «FITUR és una oportunitat clau per a mostrar al món el que Monòver pot oferir: una Setmana Santa única, una gastronomia vinculada a la nostra terra i uns productes de gran qualitat que formen part de la nostra identitat». Tortosa ha posat en valor la presència dels vins monoveros a la fira, afirmant que «els nostres vins són el reflex de l’esforç de generacions de viticultors i cellerers, i portar-los a FITUR suposa donar visibilitat a un producte que ens representa dins i fora de les nostres fronteres».
Ambdues edils han coincidit a destacar que la participació en FITUR «reforça el compromís de l’Ajuntament amb una promoció turística sostenible, basada en les nostres tradicions, el nostre patrimoni i el valor dels productes locals», i han remarcat que este tipus d’accions «permeten obrir noves oportunitats i atraure visitants interessats en experiències autèntiques».
Amb iniciatives com aquestes, Monòver continua treballant per a consolidar-se en el panorama turístic nacional i internacional, mostrant al món l’essència de les seues tradicions i el valor dels seus productes locals.



