MODEL DESCARREGABLE PER A la RECOLLIDA DE SIGNATURES PER ACONSEGUIR LA DECLARACIÓ DE LA SETMANA SANTA monovera COM FESTA D'INTERÈS TURÍSTIC.

Monòver mereix ser visitada també per Setmana Santa, on se succeeixen les diferents processons des del Diumenge de Rams, fins a finalitzar el Diumenge de Resurrecció. La Setmana Santa de Monòver està considerada pels visitants com una de les més belles de la província d’Alacant. La Setmana Santa a Monòver té gran arrelament i tradició.

El Diumenge de Rams congrega a multitud de monoveros que porten a les seves mans les tradicionals palmes blanques amb branques d’olivera. Aquesta processó es remunta a 1968, any en què va ser beneïda la imatge de Jesús a lloms d’un ase, sobre la seva carrossa.

Palmas de Semana Santa de Monóvar

La imatge representa l’entrada de Jesucrist a Jerusalem, mentre la gent tendia seus mantells i branques d’olivera pel camí, tal com acostumaven a rebre als reis.

La processó part des de l’Església del Convent dels Caputxins, un cop s’ha procedit a la benedicció de les palmes, i transcorre pels carrers de la població fins a l’Església de Sant Joan Baptista. La processó l’obre una banda de tambors infantil, formada per nenes i nens pertanyents a totes les confraries i germandats de Monòver.

Al llarg de la Setmana Santa, al voltant de 2000 persones aglutinades en les diferents confraries, irrompen en la nit i desfilen en processó per estrets i costeruts carrers del nucli urbà, acompanyats de les seves bandes de cornetes i tambors.

El Dilluns Sant, procesiona la Confraria del Sant Sepulcre i Jesús Captiu, amb la imatge de Jesús Captiu. Confraria fundada el 1941.

La imagen de Jesús Cautivo

La imatge de Jesús Captiu, està tallada en fusta de cedre del Líban, policromat, data de 2007, per Victor García Villalgordo, escenifica l’escena de Crist presentat davant del poble, lligat de mans.

La imatge del Sant Sepulcre, procesiona el divendres sant a la processó del Sant Enterrament. Escenifica la imatge de Crist Yaciente en el seu llosa sepulcral, sobre el llençol santa, que cobreix parcialment el seu cos. Està tallada en fusta de pi policromat a l’oli, realitzada per Jose Maria Alarcón el 1944 i restaurada el 2002 per Mónica Navarro Gonzálvez.

Imagen de Cristo Yaciente en su losa sepulcral

El tron ​​consta de quatre vares de sis metres i mig, folrats en vellut morat, cada un amb terminacions de fusta de faig tallats a mà, realitzades en 2005. Ornamentat en talla de fusta de gran vent, recobert en pa d’Or, en cada lateral es contemplen dues aus fènix, com a símbol de la resurrecció, ia les cantonades es representen els símbols dels calbs, l’escala, el fuet i la corona d’espines. És portat per quaranta portants. L’arranjament floral es realitza en flor banca i morada.

El Dimarts Sant, procesiona la Confraria del nostre Pare Jesús Natzarè, confraria que neix al 1943.

La imagen de Nuestro Padre Jesús Nazareno

La imatge del nostre Pare Jesús Nazareno, és una talla de fusta policromada amb oli fi i tècnica de veladures, atribuïda als tallers d’imatgeria de Valcárcel. Hàbit confeccionat amb vellut morat amb brodats en relleu en or i cíngol daurat. Creu de fusta cilíndrica amb terminacions en plata.

El tron ​​és una carrossa processional que data de l’any 1951, realitzada en fusta llaurada amb motius de la Passió i ornamentada amb pa d’or, il·luminada amb quatre canelobres-sis fanals daurats. El 2009 la carrossa es transforma en tron ​​de portar a coll. L’adorn floral és de roses vermelles, anturius, liatris, clavells i estatus.

Nuestra Señora de los Dolores

El Dimecres Sant, procesionan les confraries de Nostra Senyora dels Dolors i Nostra senyora de la Soledat, cadascuna d’elles amb un recorregut diferent, però que cada any escenifiquen una trobada entre les dues imatges, enguany aquest es realitzarà a la Plaça de la Sala.

La confraria de la Mare de Déu dels Dolors, va néixer el 1946. La talla data del 1947 i va ser obra de Don José María Alarcón Pina, escultor monovero. Escenifica el davallament de Crist, on es reflecteix el moment en què Jesús és baixat de la creu i dipositat en els braços de Maria. Tallada en fusta policromada en colors verds, crus i vermells, amb una gran naturalitat del color encarnat amb el ple de sang corresponent a dos cossos.

El tron ​​és de fusta de caoba de l’Índia, tallat a mà formant motius vegetals. Compost per quatre triangles que sobresurten per la part inferior dels quatre costats de la mateixa manera que a la part superior. Al centre de cada triangle trobem un escut amb una simbologia religiosa. En les quatre cantonades observem quatre àguiles amb les ales i el bec oberts que subjecten els encensers i darrere d’aquestes, quatre torres d’il·luminació adornades amb motius vegetals senzills i amb un total de setanta-dues tulipes de vidre decorat. L’adorn floral és amb Llium oriental en color groc amb el cor en vermell, roses vermelles, Alelí i flor de cera.

La cofradía de Nuestra Señora de la Soledad

La confraria de Nostra Senyora de la Solitud es va fundar en 1943. Talla de vestir de La nostra Senyora de la Solitud, de mitjan el segle XVIII, d’autor desconegut, recuperada després de la guerra civil. Vestida amb mantell en vellut negre brodat en plata per les Sres. Remedios Rico Sánchez, Catalina Maestre i Elena Albert i alumnes del Convent de les Calasancias. Porta a les mans la corona d’arços i els tres claus de Crist.

Camines realitzades en fusta de cedre recoberta en pa de plata, tallades en l’any 2004 pel Taller d’art religiós Salmerón S.L. Tron rematat per quatre canelobres metàl·lics amb guardabrisas. És portat per quaranta portants a l’estil malagueny. L’adorn floral és de roses blanques al frontal, i en la part posterior i laterals amb flor variada en color blanc.

El Dijous Sant és la Processó del Silenci, amb la Germandat del Santíssim Crist Crucificat i Maria Santíssima de l’Esperança., Fundada el 1940.

Procesión del Silencio

La imatge del Santíssim Crist Crucificat està tallada en fusta policromada i data del 1946, va ser realitzada per Jose María Alarcón Pina. El tron ​​és de fusta daurada a la plata colrada. És portat per seixanta portants a l’estil malagueny. Està adornat per un mantell de clavells vermells i lliris blancs als peus. El Divendres Sant es substitueix els lliris per roses vermelles.

La imatge de Maria Santíssima de l’Esperança, és una imatge dolorosa de vestir, obra de Fernando Aguado Hernández de 2010. El tron ​​consisteix en un Pas de Pal·li amb vares repussats per Orfebreria Andalusa. És portat per seixanta portants a l’estil malagueny. Està adornat amb flor blanca i flor blanca de cera al Pas de Pal·li.

María Santísima de la Esperanza

El Divendres Sant, a les 19:30 hores de la tarda dóna inici la processó del Sant Enterrament, on procesionan la totalitat de les confraries que componen l’actual Junta Major. A l’entrar l’última confraria a l’Església de Sant Joan Baptista, al seu interior la confraria del Sant Sepulcre escenifica l’enterrament de Jesús, sento aquest un acte de gran emotivitat que val la pena conèixer.

El encuentro - Domingo de Resurrección

En el matí del Diumenge de Resurrecció se succeeix un dels actes més emotius per als monovers, és el tradicional Santa Trobada, que es porta a terme en el popular escenari de la Plaça de la Malva on s’escenifica la trobada de Maria amb Jesús Ressuscitat.